La distinció Alumni Destacada UPV 2023 ha sigut concedida a Cristina de Middel.

El Consell de Govern va aprovar la distinció Alumni Destacada 2023 –en la sessió del 28 de setembre del 2023– per a Cristina de Middel, candidatura presentada per la Facultat de Belles Arts de la Universitat Politècnica de València.

S'ha valorat, a més de la seua trajectòria professional i personal, el fet d’haver contribuït de manera notòria a la promoció i imatge de la UPV, pels premis i reconeixements rebuts i per la seua exemplaritat i impacte social en la promoció de l'art i la cultura a través del desenvolupament de la fotografia.

Cristina de Middel Puch

Llicenciada en Belles Arts (2001) per la Facultat de Belles Arts de la Universitat Politècnica de València, ha demostrat la seua excel·lència en el camp de la fotografia a través d'una sèrie d'assoliments i reconeixements destacats.

Un dels punts destacats va ser la publicació el 2012 del fotollibre Afronautas, que relata la història del breu programa espacial de Zàmbia a Àfrica del Sud. La nominació per al premi de fotografia Deutsche Börse el 2013 i la consecució del premi Infinity del Centre Internacional de Fotografia (ICP) el mateix any van ser reconeixements importants de la qualitat i l'impacte del seu treball.

A més dels seus assoliments individuals, De Middel ha sigut reconeguda a nivell nacional i internacional. El 2017, va rebre el prestigiós Premi Nacional de Fotografia atorgat pel Ministeri de Cultura d'Espanya. Aquest reconeixement va destacar la seua capacitat per a replantejar els límits de la realitat del llenguatge fotogràfic, la qual cosa demostra la seua habilitat per a desafiar les convencions i obrir noves possibilitats en la fotografia documental i artística.

El nomenament de De Middel com a presidenta de l'agència Magnum el 2022 és un testimoniatge del seu talent i lideratge en la indústria. Ser elegida per a dirigir una organització tan prestigiosa i reconeguda, fundada per Henri Cartier-Bresson i Robert Capa, reflecteix el seu talent excepcional i la seua influència en la indústria.

Ha participat en esdeveniments de renom com Frieze London, Paris Photo i PHotoEspaña, on ha consolidat la seua posició com una figura important en l'àmbit artístic i fotogràfic.

Al desembre del 2022, la Facultat de Belles Arts de la UPV va concedir la Medalla de Sant Carles 2022 a Cristina de Middel per la rellevància de la seua trajectòria personal i artística. Amb motiu del lliurament d'aquest guardó, es va convidar a De Middel a realitzar l'exposició “Cucurrucucú” a la Sala Josep Renau de la UPV.

Consulta els/les anteriors Alumnis Destacats/Destacades: